スポーツ指導における示範と言葉の役割:
The Role of Demonstration and Language in Introduction of Sports
東京文化短期大学紀要 第8号、1989
技の習得過程における模倣の役割について:
The role of imitative learning in the process of motor proficiency
東京文化短期大学紀要 第10号、1992
技の習熟過程に関する研究ーピアジェの発達理論に基づいてー:
A study of the mastering process of "waza":based on the developmental
psycology of Jean Piaget
体育・スポーツ哲学研究(Journal of the philosophy of sports andphysical
education)、13-2、pp.89-98、1991
「見える」ということー運動の観察から見えるものー:
Some aspects of seeing:In special reference to obserbation of sportmovement:
東京文化短期大学紀要 第11号、pp.61-74、1993
「わかること」と「できること」ー認知系の構造と認知系における言語と映像 の限界ー:
”Knowing that”and "knowing how"(1):The structure of cognitive
system and the limits of language and
seeing in cognitive system:体育・スポーツ哲学研究、16-1、pp.3-13、1994
行動系の構造と行動系の習熟過程ー「わかること」と「できること」:
The structure of behavior system "knowing that" and "knowing
how"
体育・スポーツ哲学研究、17-1、pp.3-16、1995
人間の運動発達に関する研究ー人はいかにして新しい運動を覚えていくのかー
A Study of Motor Development of Human Beings:東京文化短期大学紀要 第15号、pp.91-99、1997